Veelgestelde vragen

  • Is zelfroosteren iets voor mijn organisatie?

In de huidige tijd verwachten zowel interne als externe werknemers meer zeggenschap en flexibiliteit over hun eigen agenda. Uiteraard heeft jouw organisatie voor de continuering en van de bedrijfsvoering wel behoefte aan een stabiele workforce en planning.

Centrale Planning biedt verschillende flexibele vormen van zelfroosteren aan. Werknemers krijgen alleen diensten aangeboden als ze voldoen aan de functie en benodigde eigenschappen en houdt rekening met het eventuele individuele contractsaldo en wettelijke regelgeving. Hierdoor wordt de planning grotendeels zelf gevuld, zijn werknemers en leidinggevenden blij met het rooster en blijven ze daardoor ook langer werken bij een organisatie.

Zelfroosteren werkt heel goed bij het vervuillen van last-minute wijzigingen maar geeft de organisatie ook rust bij het maken van het rooster verder vooruit in de toekomst, aangezien dan de flexibele medewerkers nog beschikbaar zijn.

  • Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van je personeelsplanning, urenregistratie en workforce management bij Centrale Planning?

In de huidige tijd verwachten zowel interne als externe werknemers meer zeggenschap en flexibiliteit over hun eigen agenda. Uiteraard heeft jouw organisatie voor de continuering en van de bedrijfsvoering wel behoefte aan een stabiele workforce en planning.

Het is ons doel om onze opdrachtgevers te ontzorgen en tijd te besparen.

Centrale Planning beschikt over de juiste tools, overzichten en vooral de toepasbare kennis om jouw organisatie qua Workforce management, personeelsplanning, arbeidspoolbeheer, communicatie met de internen en externe medewerkers en personeelsleveranciers en urenregistratie te ontzorgen.

Als organisatie maak men vaak gebruik van een externe boekhouder, externe websitebouwer, externe personeelsleveranciers, externe cateraar, extern schoonmaakbedrijf….

Waarom zou je dan je personeelsplanning en de urenregistratie niet uitbesteden bij een onafhankelijke organisatie met de juiste expertise en de benodigde HR tooling die het belang van jouw organisatie en optimalisatie van jouw werkproces nastreeft?

Dat dachten wij en onze relaties ook 😉

  • Welke tools kunnen jullie inzetten?

Centrale Planning heeft verschillende software tools tot haar beschikking variërend van Workforce management tools, personeelsplanning, tijdregistratie klokken inclusief Clock app, planning app en web portals voor werknemers, opdrachtgevers en personeel leveranciers, maar ook tools op het gebied van e-learning, Power BI en referral recruitment (via-via recruitment).

  • Met welke softwaresystemen kan Centrale Planning koppelen?

In principe kan de software van Centrale planning met allerlei software gekoppeld worden. Op dit moment draaien er ongeveer 20 verschillende interfaces.

  • In welke branches is Centrale Planning succesvol?

Binnen de overheid, de zorg, kinderopvang en onderwijs, evenementenbranche, verkeersregelaars, beveiliging, stadions, logistieke distributiecentra, personeelsleveranciers, productiebedrijven en alle andere bedrijven waar men te maken hebt met flexibele personeelsplanning en de inzet van vast en flexibel personeel, zelfstandigen, personeel leveranciers en externe werknemers.

  • Waar kan ik de handleiding raadplegen?

Deze staat in de portal van Centrale Planning en kan je daar downloaden.

  • Is het mogelijk om maatwerk te realiseren voor mijn organisatie?

Jazeker is dat mogelijk.

  • Welke voordelen en besparingen biedt Centrale planning?

Dat is uiteraard afhankelijk van jouw organisatie, omvang en uitdagingen in jullie werkproces maar daar gaan we graag met u het oriënterende gesprek voor aan.

  • Welke CAO kan Centrale Planning ondersteunen?

In principe kunnen we de meeste regels implementeren in onze software

  • Met welke partners werkt CP?

Zie hiervoor de pagina referenties en partners of neem contact met ons op.

  • De Arbeidstijden wet en WAB

Centrale Planning houdt uiteraard rekening met wet en regelgeving binnen de specifieke branches. De regels kunnen wij hard (buiten de regels erken gaat niet) en zacht (een duidelijke melding bij overtreding) inrichten in de software.

De Arbeidstijdenwet en WAB kunnen wij volledig ondersteunen

  • Hoe gaat CP om met de huidige arbeidskrapte?

In de huidige tijd kan bijna geen een uitzendbureau in haar eentje de vraag van haar grotere opdrachtgevers voorzien. Opdrachtgevers zijn meestal al blij als er iemand staat van het uitzendbureau ondanks dat de gewenste kwaliteit niet wordt gehaald.

Centrale Planning maakt het voor haar opdrachtgevers mogelijk om meerdere bureaus en zelfstandigen toe te voegen aan het werkpoces en rooster zonder dat dit een administratieve wanorde creëert.

  • Met welke uitzendbureaus werken jullie samen?

Wij kunnen in principe met elk uitzendbureau of personeelsleverancier samenwerken.

  • E-learning is dat wat voor mijn organisatie?

E-learning zet Centrale Planning voornamelijk in voor de onboarding en scholing van de interne en externe medewerkers. Als men investeert in de scholiing en begeleiding van de medewerkers zijn ze meer tevreden en kwalitatief sterker en blijven ze vaak langer bij de organisatie werken.

Door middel van een slimme triggers in ons WFM-systeem worden de specifieke e-learning modules op het juiste moment bij de specifieke medewerker getoond en deze kan die e-learning via de portal in zijn/haar eigen tijd afronden.
Afgeronde modules worden automatisch genoteerd bij de competenties van de medewerkers.

Voorbeelden waarbij Centrale Planning gebruik maakt van e-learnings zijn:

  • Werkinstructies
  • Functieomschrijvingen
  • Draaiboeken en briefings
  • Accreditaties
  • BHV
  • Onboarding nieuwe medewerkers
  • Promotie en wat veranderd er voor jou?
  • FAQ
  • VCA toetsing
  • Wat is automatisch roosteren?

Het is voor sommige organisaties mogelijk om te werken met standaard roostertemplates waarbij met verschillende scenario’s kan worden gewerkt.

Het automatisch roosteren houdt vervolgens rekening met alle functie-eisen, mogelijke contracturen, wettelijke regelgeving, juiste verdeling van de diensten en beschikbaarheden van de (interne en externe) medewerkers.

Branches waar het automatisch roosteren momenteel veel gebruikt zijn bij logistieke bedrijven, productiebedrijven, zorginstellingen, evenementen- en festivalbranche en bij de theaters en podia.

  • Wat is referral recruitment en waarom is dit mogelijk iets voor mijn organisatie?

Referral recruitment is een manier om nieuwe medewerkers te werven via de eigen pool van werknemers. Medewerkers die een nieuwe kandidaat aandragen kunnen hier een beloning voor ontvangen.

Uit onderzoek is gebleken dat medewerkers die via – via binnen komen in een organisatie sneller onboarden, zich meer verbonden voelen en over het algemeen langer bij een organisatie blijven werken.

In de huidige krappe arbeidsmarkt zul je als organisatie veel moeten doen om je te positief te onderscheiden van andere bedrijven en aantrekkelijk te zijn voor mogelijke kandidaten. Naast goed werkgeverschap, en de inzet van de verschillende recruiment kanalen is via-via recruitment vaak een onderschatte oplossing.

Ruim 85% van de kandidaten die via –via wordt aangeboden door een collega voldoet ook daadwerkelijk aan de functie-eisen en verwachtingen, Daarnaast kan de organisatie op veel andere recruitment kosten besparen.

Centrale Planning maakt gebruik van een referral recruitment app in de vorm van de game die we zullen introduceren in jouw werknemerspool en HR afdeling.

Medewerkers kunnen door de aanlevering van een goede kandidaat uit hun eigen netwerk, punten opbouwen en hier leuke prijzen verdienen of een financiële vergoeding voor ontvangen. Centrale Planning begeleidt jouw organisatie tijdens de gehele campagne en aanpassing van het recruitmentproces.

CENTRALE PLANNING

Besparing van tijd en
kosten

Ben je benieuwd hoe Centrale Planning je kan helpen met het besparen van werk en kosten?

CONTACT

Liever persoonlijk
contact?

Liever niet via een formulier? Stuur ons dan een e-mail.

Stuur ons een bericht en we nemen zo snel als mogelijk contact met je op.

Contact cta formulier